نکات عملی برای بهبود کمپین‌های بازاریابی ایمیلی
نوشته شده توسط : رضا


ایمان قاصدیان ایمان قاصدیان
۰

 



– مردم وقت و حوصله خواندن ایمیل های طولانی را ندارند،‌ پس به هیچ وجه متن های طولانی ننویسید. از متن‌های قابل فهم و بدون هرگونه پیچیدگی استفاده کنید و تا جای ممکن خلاصه بنویسید.

– مردم از ایمیل های تبلیغاتی متنفرند. بنابراین از قالب ها و عکس های تبلیغاتی تا حد امکان پرهیز کنید.

– در ایمیل‌هایتان از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و تنها کمتر از ۳۰٪ را به فروش سرویس یا محصولتان اختصاص دهید.

– هروقت قصد فروش محصول دارید یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده و به‌صورت مرتب ارسال کنید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان‌های مشخص ایمیل را ارسال میکنند.

– میزان خواندن ایمیل در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.

– در بخش فرستنده، بجای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید. مثلا: علی از کاموا.

– اگر نام مخاطب را می دانید حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.

– از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.

– در همان جمله اول خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا آن ها را مخاطب قرار داده اید.

– لیستی از عنوان‌ها تهیه کنید و آنها را آزمایش کنید. به شدت از نمونه های آماده پرهیز کنید. باید متن مخصوص خودتان که برای مخاطب شخصی سازی شده است ارسال کنید.

email-marketing

– افراد زیادی ایمیل‌ خود را با موبایل چک می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که ابعاد ایمیل برای صفحه گوشی‌های مختلف بهینه شده باشد.

– برای رسیدن به مهم‌ترین هدف که افزایش میزان کلیک بر روی لینک‌ها است، فقط از یک لینک استفاده کنید. هر ایمیل باید برای یک مقصود فرستاده شود و بیشتر از آن خواننده را سردرگم می‌کند.

– سعی کنید حتما لینک‌ها را در قالب دکمه به کاربر نشان دهید. احتمال کلیک بر روی دکمه‌ها بسیار زیاد است.

– همه مراجعین هدف یکسانی ندارند و در یک مرحله از پروسه‌ی خرید – Sales Pipeline – نیستند؛ سعی کنید شخصیت‌های – Personas- مختلف تعریف کنید تا ایمیل‌هایتان را هدفمندتر بفرستید.

– در متن دکمه‌های فراخوان کلماتی که حس زحمت و کارکردن می‌دهد استفاده نکنید. مثلا بجای عبارات: یادگیری، ثبت نام، شروع کردن، پرداخت و…. از عبارات: دریافت، مشاهده، بازی کردن، لذت بردن و … استفاده کنید.

– حتی الامکان همه چیز را A/B تست کنید. رنگ، عنوان، متن دکمه فراخوان و….. تست‌ها حتما باید هدفمند انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

– در آخر ایمیل بگویید که خوشحال می‌شوید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و کمکشان کنید. حتما از عبارات سپاس‌گزاری استفاده کنید.

شما از کدام نکات بالا بهره برده‌اید و نتیجه گرفته‌اید؟




:: موضوعات مرتبط: کسب و کار اینترنتی , بازاریابی اینترنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: